Vizii Urban tīra ielas

Pilsētvides uzturētājs rosina Rīgas ielu uzturēšanas iepirkumu dalīt piecās lotēs, nevis četrās

Pilsētvides uzturētājs “Vizii Urban” rosina Rīgas ielu uzturēšanas iepirkumu dalīt piecās lotēs, nevis četrās, tā padarot pakalpojuma kvalitāti vienmērīgāku visā Rīgā neatkarīgi no infrastruktūras specifikas, pauž uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valdis Purvinskis.

Ievērojot procedūru, “Vizii Urban” ir nosūtījis priekšlikumus Rīgas domei saistībā ar plānoto atklāto konkursu par Rīgas ielu uzturēšanu, tostarp ierosinot atšķirīgās infrastruktūras dēļ Rīgas teritoriju dalīt piecās lotēs, nevis četrās, kā tas ir paredzēts pašlaik. Tas vienlaikus ļautu piedalīties vairāk pretendentiem.

“Rīdzinieki sagaida vienmērīgu pakalpojumu neatkarīgi no tā, vai dzīvo centrā vai Pārdaugavā. Būtisks izaicinājums Rīgā ir atšķirīgā infrastruktūra – ir gan lielās maģistrāles, gan arī mazas un līkumotas ieliņas, kas ziemā prasa atšķirīgu pieeju un laika patēriņu to tīrīšanai. Līdz šim arī pakalpojuma kvalitāte atšķīrās, tāpēc manā ieskatā viens no šā iepirkuma uzdevumiem ir padarīt kvalitāti vienmērīgāku visā pilsētā. Viens no veidiem, kā to varētu izdarīt, Pārdaugavu sadalot divās lotēs, nevis vienā,” teica Purvinskis.

Jau vēstīts, ka Rīgas dome gatavojas 210 miljonus eiro vērtam iepirkumam par Rīgas ielu uzturēšanu nākamajiem pieciem gadiem. Pirms atklātā konkursa “Transporta būvju ikdienas uzturēšana no 2024. gada līdz 2029. gadam Rīgā” izsludināšanas, pašvaldība rīko interesentu apspriedi, dodot uzņēmējiem desmit dienas, lai izskatītu un sniegtu priekšlikumus par apjomīgo iepirkuma dokumentāciju. Savukārt pēc konkursa faktiskās izsludināšanas pretendentiem būs 35 dienas piedāvājumu iesniegšanai.

Tāpat “Vizii Urban” savos priekšlikumos iekļāva aicinājumu, ka konkursa dalībniekiem būtu jāpiedāvā transporta līdzekļi ar EURO5 un EURO6 dzinējiem, kas savukārt atbalstītu Rīgas centienus kļūt par klimatneitrālu pilsētu.

“No publiski pieejamajiem konkursa noteikumiem nav noprotams, vai pilsēta izvirzīs minētās prasības autoparkam, ar kādu tiek uzturētas pilsētas ielas. Nozarē kopumā auto parks ir krietni novecojis un iegādāties transportu ar EURO5 un EURO6 dzinējiem ir gan finanšietilpīgi, gan uzņēmējiem jāsagatavojas, ja šāda pilsētas prasība būs. Vienlaikus transports ir viens no lielākajiem emisiju radītājiem, bet Rīga ir izvirzījusi sev mērķi līdz 2050. gadam būt klimatneitrāla,” skaidroja Purvinskis.

Tāpat, izskatot atklātā konkursa apspriedē publiskotos Iepirkuma pamatnosacījumus, uzņēmums secina, ka trūkst būtisku dokumentu, kas ļautu uzņēmējiem pilnvērtīgi sagatavot ierosinājumus un pievienot pieredzi labākai ceļu uzturēšanas pakalpojuma sniegšanai.

“Pašlaik publiskotajos dokumentos, piemēram, nav iekļauta informācija par darbu intensitāti un pasūtīšanas kārtību, kas savukārt ietekmē to, kā izpildītāji var efektīvāk organizēt veicamos darbus, plānot jaudas un prognozēt darbu veikšanai vajadzīgos resursus, šiem nosacījumiem būtu tieša ietekme gan uz pakalpojuma cenu, gan kvalitāti,” skaidro Purvinskis.

Kaut arī “Vizii Urban” ielu uzturēšanā Rīgā ir jaunpienācējs, jo 2023. gadā uz ielu uzturēšanas darbu veikšanu aizstāja maksātnespējīgo uzņēmumu “Ceļu Pārvalde”, kas nevarēja pildīt uzņemtās saistības, tomēr kopumā nozarē tam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze. “Vizii Urban” pilsētvides uzturēšanā strādā Liepājā, Jūrmalā, Siguldā, Cēsīs, Rēzeknē un citviet.